Галерията вади Инвентарна единица като провокация към младите
ХГ „Станислав Доспевски“ търси нови и атрактивни форми да привлече вниманието на младите хора към случващото се в залите на галерията. Памедия публикува изпратеното ни от галерията представяне на поредната изява. Официалното откриване е на 4 ноември от 18:00 часа.
*-*-*-*-*-*
ИНВЕНТАРНА ЕДИНИЦА
Проект на Ани Стойкова, който цели да привлече вниманието на младите хора в град Пазарджик към музейната институция. Творбите, които представя са на имена в съвременното изкуство, селектирани от фонда на галерия „Станислав Доспевски”. Пърформанс изпълнението е част от документирането, процес едновременен с живото представяне.
Липсата на интерес към изкуството и замирането на градското галерийно пространство са причините да бъде създаден този проект. Като институция-съхранител, градската галерия е натоварена с много очаквания, но с малък бюджет. Динамиката, с която се развива медийното пространство, обаче отчуждава младите хора от скованата и винаги еднаква, позната от години среда, в която се излагат работите на авторите. Затова с малко средства и много идеализъм, куратор, автор и уредници ще направят опит да я осъвременят и направят по-уютна и различна за възприемане на самата идея заложена в изложбата. Концепцията на куратора е да бъде представена документацията, с която се движи едно произведение на изкуството в „света на музея”. За работещите в институцията наименованието инвентарна единица е административно улеснение в ежедневната работа, което не го лишава от неговата ценност. Като представя творбата наравно с останалата документация( досие на автора, картон и т.н.), куратора провокира младата публика, да стане субекта, който ще остойности инвентарната единица. Без своята публика, творбата продължава да съществува. Институцията също, но нейната функция да образова и генерира история на изкуството има смисъл, когато има консуматор на нейния особен духовен и интелектуален продукт.
В изложбата от около 3000 дигитализирани инвентарни единици в основния фонд са подбрани само три работи: на Недко Солаков и Кирил Кузманов. От една страна, в проекта ролята на техните работи е символна, почти формална като инвентарна единица, но от друга, като произведения на изкуството изборът им не е случаен. Наличието на тези автори, които днес са едни от най-активно работещите на сцената на съвременното ни изкуство, е безспорно богатство за фонда. Макар личността и изкуството на Недко Солаков да предизвикват доста полемики в българските артистични среди, списъкът от международни участия в престижни форуми е респектиращ. Той завършва живопис в НХА, работи в областта на инсталацията, в която включва различни обекти, снимки, видео, картини, количества текст изписан върху стените на изложбеното пространство, всички свързани в някаква история, която разказва за собствения му живот.
Кирил Кузманов е млад и доста успешен активен автор, пътешественик, скулптор. Интересува се от взаимодействието между публиката и самата творба поставена в специфичен контекст. Работите му са минималистични, рядко разказвателни, действат като знаци със закодирана информация.
Е.U.E.R.P.I. е третият участник в този диалог между произведението на изкуството като инвентарна единица и живото изпълнение като процес на превръщането му във файлова документация. E.U.E.R.P.I. е експериментален психаделично-меланхоличен дарк-ембиънт чил-нойз проект на Мирян Колев ,изпълняващ композиционно-импровизационни пиеси в свободна форма и хорър-баладична стилистика. E.U.E.R.P.I. e създаден с идеята да се представи музиката като експресия или с други думи да се предаде емоция в максимално чист вид, без да се слага в рамки. Когато се изпълнява на живо пресъздава първичните, картини на въображението, под формата на звуци и визия, част от авторския перформънс.
Недко Солаков: Aperto'93 (Биенале във Венеция); на 48-то, 49-то, 50-то и 52-то Биенале във Венеция; на 3-то, 4-то и 9-то Биенале в Истанбул; Сао Паоло'94; на Манифеста 1, Ротердам; на 2-то и 4-то Биенале в Гуангджу; на 5-то Биенале в Лион; на Sonsbeek 9 в Арнхем; на 4-то и 5-то Биенале в Цетинье; на 1-то Биенале в Лудж; на 7-то Биенале в Шарджа, Обединени Арабски Емирства; на 3-то Биенале в Тирана; на 2-то Биенале в Севиля; на 2-то Биенале в Москва; на Документа 12; на Документа 13; на 16-то Биенале в Сидни; на Prospect 1, Биенале в Ню Орлиънс и на Биеналето в Сингапур, 2011. Самостоятелни изложби в Museu do Chiado Лисабон; Stichting De Appel, Амстердам; CCA Kitakyushu, Япония; Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Мадрид; The Israel Museum, Йерусалим; Centre d'Art Santa Monica, Барселона; Kunsthaus, Цюрих; Castello di Rivoli, Риволи; Градска Художествена Галерия, София и Galleria Borghese, Рим. През 2003-2005самостоятелната му изложба "A 12 1/3 (and even more) Year Survey" бе представена в Casino Luxembourg, Rooseum,Малмьо и О.К Centrum, Линц, а през 2008-2009 изложбата му „Emotions" бе показана в Kunstmuseum Бон,Kunstmuseum St. Gallen и в Institut Mathildenhoehe, Дармщат. През 2011-2012 неговата най-голяма до сега ретроспектива "All in Order, with Exceptions" е представена в Ikon Gallery, Бирмингам; Fondazione Galleria Civica, Тренто("All in (My) Order, with Exceptions"); S.M.A.K., Гент и Funda de Serralves, Порто.
Кирил Кузманов: 2012: Sofia Contemporary 2012, BG, 2nd International Biennial of Young Artists, Bucharest 2012, RO
- Exhibition of the nominated artists for The BAZA award, Initiative of the Institute of Contemporary Art – Sofia, BG together with Foundation for a Civil Society, USA
2012: 2011, /2009-2011/ Who controls the controllers, Tiananmen Square, Beijing, CN, Urban Screening of the video “Jing, Jing, Jing…” as part of Sofia Breathe Urban Festival, 3 seconds later, a project of urban intervention, Sofia, BG, Below the Traffic, site-specific urban project, Sofia, BG, Exhale, Raiko Aleksiev Gallery, Sofia, BG, /Dis/appearance of the content, 0gms Gallery, Sofia, Bulgaria
2010: 3/7/4, National Academy of Fine Arts, Sofia, BG, Feeder Head /2008-2010/, Vaska Emanouilova Gallery, Sofia, BG, Project 0 /2010–/ on-going project in collaboration with Open Arts Foundation, Plovdiv, BG, Wild is the Wind 2008-2010-, on-going project – Turkey, Kirgizstan, Kazakhstan, Russian Federation, Republic of Altai, Mongolia, China, Tibet, Nepal, Kingdom of Lo Mantang, India
2008: Switched Reality, National Gallery of Foreign Art, Sofia, BG
E.U.E.R.P.I. : 2012: Shambala Bar – Sofia, In Dark mini festival/Shambala Bar – Sofia, Sofia Underground, Performance Art Festival/ NHA –Sofia, The Box club – Sofia, Artmospheric Festival - Lakatnik region/Balkan mountain, Klub Fest - Belgrade/Serbia, Panic Room Zica - Belgrade/Serbia, Alarma Punk Jazz fest/Czech center - Sofia
2013: Art Hostel – Sofia, TAM art club - Veliko Tarnovo, Melon club - Veliko Tarnovo, Mazeto Bar – Ruse,Taralej gallery - Veliko Tarnovo, "Възпламеняване" - Maze – Sofia, Alarma punk jazz fest 9 - Studio Sounds Like, Alarma punk jazz fest 9 - Canetti - Ruse
In Dark mini festival - Neu!Berlin – Sofia, Bolla Bar – Varna, Tea House Vedeka – Blagoevgrad, Sofia Underground Festival - Shipka 6Art Fest Bagri – Bankja, София Поетики - Borisova – Sofia, Tangra Eco Art Dance Festival - Sandanski region, Artmospheric Festival 2013 - Lakatnik region/Balkan mountain, Czech Center Sofia, Нищо Подобно Фест 2013 – Strelcha, Da Fest - NHA – Sofia, Luna Dolina Festival - Vodica/Popovo region, Night of museums and galleries – Plovdiv, On Fest – Sofia
Тази страница е видяна: 1142